Frakt & retur

Frakt- och leveranssätt
Vi skickar alla leveranser med DHL och erbjuder följande tjänster:

DHL Service Point – Hämta ditt paket hos närmsta DHL ombud
Vilken Service Point som ditt paket skickas ut till är baserat på det postnummer som du angav vid din beställning. När ditt paket har anlänt till ditt ombud aviseras du via sms. Försäkra dig därför om att du angett korrekt mobilnummer. I annat fall skickas aviseringen till din e-postadress. Du hittar närmsta DHL Service Point på deras hemsida (www.servicepointinrikes.se).

Paketet kan bara hämtas ut mot uppvisande av giltig legitimation. Vid utlämning till bud ska denne uppvisa både sin egen och den på sändningen angivna mottagarens legitimation. Påminnelse skickas till mottagaren dag sex och dag tolv efter att paketet har nått DHL Service Point. Om paketet inte hämtas inom 14 kalenderdagar efter första aviseringen returneras sändningen till avsändaren.

DHL Paket – Leverans direkt till företagsadress
DHL paket levereras normalt helgfria dagar klockan 07.00-17.00 till angiven leveransadress för godsmottagning eller reception. Observera att någon måste vara på plats för att ta emot och kvittera försändelsen.
 

Fraktkostnad
Den totala fraktkostnaden framgår i kassan och beräknas efter orderns vikt. Fraktkostnaden anges inklusive moms.
 

Leveranstid
Vi skickar normalt din order senast 1-2 helgfria dagar efter vi mottagit din beställning. Leveranstiden med DHL är normalt 1-3 dagar till närmaste DHL Service Point eller företagsadress. Vid beställning av företrädarprodukter ut kategorin För företrädare tillkommer en handläggningstid på ca 2 dagar.

Observera att inga utleveranser görs från vårt lager under svenska helgdagar. Under dessa dagar går det att lägga beställningar i webbshopen, men ingen orderhantering eller kundsupport kommer att finnas tillgänglig. Samma sak gäller under den årliga inventeringen som vanligtvis sker i slutet av året.
 

Ångerrätt & retur
Du har full returrätt inom 14 dagar efter mottagandet. Varor som returneras måste vara i oförändrat skick och de ska emballeras så att de inte skadas under transport. Du måste själv stå för fraktkostnad och transportrisk vid retur. VId retur ber vi dig kontakta kundservice på order@gordinpromotion.se som hjälper dig med vidare instruktioner. Ha ordernumret tillgängligt vid all kontakt med oss.